fredag 1 maj 2020

Vardag i coronatider och Henricks bloggande!!!!!



Hej igen! hoppas du haft en fin Valborgsmässoafton och en fin 1:a maj!!! Idag är det ju våren som är i antågande!!!
Här hemma i Avesta har det regnat hela dagen, himlen har varit mörk och det har inte känts som om våren är här!
Inga blommor på min balkong,, har inte varit ute i affären för att införskaffa några, vilket är en konstig känsla!
Ingenting är som det har varit, självklart beror det på allt som händer i världen just nu, allt handlar bara om corona!
Därför är det så viktigt att ta vara på varje dag, även om vi känner rädsla och sorg, och som bilden ovan, "glöm aldrig vilken skatt en vanlig dag är"!! Det är sant....

Även om det är fruktansvärt att människor blir sjuka och tom avlider så måste vi försöka hålla modet uppe, även om det är svårt ibland! Vi får försöka njuta av dagen som den är!!!
Det är tufft att inte kunna leva som vanligt, att träffa sina vänner, och att kunna gå ut i affären som vanligt....men som tur så kan man gå ut på promenader, och tack och lov att jag har bilen då jag kan ta en tur när det blir alltför tråkigt!!!

Det som känns bra är att man kan facetima med sina vänner och barnen , det är något jag gör varje dag! Sen längtar man ju till sommarvärmen då kan man träffas utomhus och umgås!!!!

Ja nu har jag skrivit av mig lite, jag är inte den som bara är stark, har även en rädsla inom mig, är mest orolig för att något skall hända mina barn och deras familjer.
Man måste ändå se det positiva i vardagen som kommer.. det som är kul är ju att Henrick börjat skriva på sin blogg igen Kråks stuga det var länge sedan han var aktiv där. men nu med lite mera tid över, så har han börjat blogga igen!!! gå in o kika vetja!!!!!

Ha de nu så gott så hörs vi av igen!!!!!

2 kommentarer:

  1. Det gäller att hitta på lite skoj saker nu så man inte gräver ner sig helt. Det finns faktiskt glädjeämnen även om allt runt ikring är negativt. Jag ska gå in och läsa bloggen, för jag gillade din sons idéer när han var med i Superskaparna.

    SvaraRadera
  2. ja Gunnel... visst får man hitta på saker att göra, och självklart finns det glädjeämnen!!! Ja Henricks blogg har ändrat utseende men det har bara gjort den bättre!!! !Han jobbar hemifrån numera så han har tid... Ha det så gott och sköt om dig!!

    SvaraRadera