söndag 10 maj 2020

Tråkigt......... men det blir väl bättre!!!!!



Hej igen!!! Hur har du det i dessa Coronatider? Som jag tidigare berättat så är jag ju i karantän, längtar till jobbet så jag blir stirrig ibland, längtar efter att få träffa barn och barnbarn inomhus, i alla fall som dagarna är nu, .... snö och regn!!!
Vi har ju kunnat träffas utomhus när det har varit varmt, men nu ska det ju komma en våg av kyla och regn igen!!!!

Längtar till Orust och killarna där, men om det blir ok så kommer jag att åka dit vid midsommar, har hyrt en stuga där och sonen säger att vi kommer att sitta ute när vi träffas!!! Ja ja vi vet inte alls hur det ser ut om ett par månader!!

Mina dagar består av att vara ute och promenera, fixa hemma, som man alltid behöver göra, och facetima med vänner! Kolla kistan där jag har minst ett par tusen foton som jag håller på att klistra in i album till barnen!!

Men idag har jag gjort kyckling med taryake sås, Noah ringde mig igår och berättade att "han längtade efter den maträtten som jag brukar göra"
Ja va gör man inte för sina barnbarn......!!!??
Klart jag fixade det och åkte förbi med maten... han blev faktiskt jätteglad!!!  Ska höra med barnbarnen i Norberg om det är något som dom också önskar och åka dit med det.... ja du vet ju att allt måste vara rättvist!!! ha ha.....

Nu har jag tid att kolla på alla foton som jag tog när jag var i USA i höstas, bilden ovan är från Palm Springs.... oj va jag längtar dit igen.!!! Har inte riktigt fattat att jag varit där..... Mitt livs resa var det och jag hoppas jag kan komma dit en gång till!!!!!!!

Ja det var en liten uppdatering om mina dagar.. Hoppas du har det bra och att du är rädd om dig!!!!

2 kommentarer:

  1. Hej svejs! Palm Springs - det låter lyxigt värre. Har aldrig varit till dessa delar av världen. Och nu vet man ju inte ens om man kommer till Småland i fortsättningen.
    Lev väl och håll avstånd! Kramar från Berit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du jag håller fortfarande på att smälta alla intryck jag fick under de två veckor jag var i Usa... så otroligt mycket jag fick uppleva. allt som jag bara sett på film blev till verklighet!!! Ja nu får man hålla sig hemma och hoppas på att åter, någon gång, får återvända dit!!! Hoppas allt är bra med dig! Lev väl och håll avståndet du med!! Kram EvaMarie

      Radera