söndag 16 december 2018

Tredje advent och tjejfest!!!




Trevlig 3:e advent!!! Nu är det inte många dagar kvar till jul! Det har börjat snöa härhemma i Avesta idag och det ser ut som om vi får en vit jul!!

I veckan har jag jobbat några dagar, gjort pepparkakshus med eleverna och ätit julbord tillsammans med elever och personal. Så mysigt och det syns att eleverna gillar att det snart är jul.
Jag har plockat ner min vackra julgran från vinden , druckit glögg med vännerna och igår så hade vi lite fest här hemma hos mig. Vi firade en av mina vänner som fyllde år i november, firade Kerstin som fyller år nu i dagarna, och så var det den vanliga julklappsutdelningen.
Det är en tradition som vi tre har haft under ca 10 år, då vi alltid träffas någon dag innan jul och myser.
Efter det så var det dax att dra ner på stan och bjuda en av tjejerna på middag då hon fyllde jämt!!!!

I morgon är det jobb igen och en dag till denna vecka sen kommer jag att vara ledig ända fram till början av januari, undrar va jag ska hitta på då då......
Skulle gärna velat vara på Orust i morrn då Henrick moltazdesignshop ska öppna upp sin stora butik på Tjörn! Butiken i Henån har blivit för liten och han behöver större plats.. och i morrn är det invigning!!! Men men.... i slutet av januari åker jag ner i alla fall och ska bo i stugan i två veckor och vara hundvakt då killarna ska resa till USA i två veckor. Det blir avkoppling deluxe de...

Nu hoppas jag du får en fin vecka, det ska jag ha och ser fram emot fredagen då vi ska ha lilla julafton hemma hos mig med mina barn och deras familjer!

Ha de så gott så hörs vi!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar