söndag 8 april 2018

Brottning och barnbarn



Oj vilken helg det varit!! I fredags åkte vi, till Mora för att vara med på brottning i dagarna 2!. Jag åkte med Robert o Jenny och tjejerna Nelly och Nova som skulle brottas!!

Fredag var det invägning för brottarna, och sen var det inte så mycket mera annat än vi gick för att äta middag några stycken.
Men på lördag morgon var det dax... det var att gå upp tidigt för att göra allt i ordning, bre mackor, koka kaffe osv, som skulle vara med i hallen.

Vi bodde i en helt underbar stuga med 5 sängar, och jag fick förstås sova med tjejerna, som sa att jag hade snarkat....!!!????

Ja ja.... det gick bra för brottarna och på kvällen var det middag och bowling... så roligt när alla ville vara med!!!
Idag  så var det brottning igen och Nelly tog hem guldet!!!!! En baddare till tjej det är...!!! Men alla var lika duktiga förstås, men som farmor blir man ju lite extra glad.....!!!!!

Sen var det städa ur stugan, packa ihop och dra hemåt...

Såå roligt vi haft det allesammans och jag måste verkligen berömma alla fina ledare, föräldrar och barnen som är så otroligt fina ! Det är en sådan otrolig sammanhållning och alla tröstar varandra då de åker ur och inte får något pris... ja helt underbart att se all denna värme som kommer från alla!!!

Nu är jag jäkligt trött, det är allt surrande som gör att huvudet känns som om det är myror där... så nu tar jag och kopplar av i soffan, sover ut i morgon bitti ... sen jobbar jag ett par dagar denna vecka.. och det ska bli jättekul det också!!

Ha nu en härlig vecka så hörs vi!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar