torsdag 12 oktober 2017

Pajbakning och brottning!!!




Nu har det gått nån vecka igen och det är dax för ett inlägg. Dagarna går fort och livet rullar på som vanligt, och då är jag nöjd!!! Är så glad över mina älskade söner och deras familjer, där jag får vara med och dela deras liv.

I morgon ska jag hämta Noah igen för att göra i ordning honom inför skoldagen, vilket jag så gärna gör när jag är ledig och kan vara behjälplig. Det gör att han inte behöver gå upp så tidigt på morgonen då pappa börjar tidigt. Det är en fröjd att rusta ut den här killen, han är trött förstås, men alltid glad på morgonen. Pratar och snackar hela tiden och alltid så kommer det ur något roligt i munnen på han. Hörde senast att hans pappa hade sagt åt honom "Noah Åhlberg" du kan inte gå med dessa skor för då blir du blöt.... svaret kom snabbt.... " Bra pappa att du kan både mitt förnamn och efternamn" ha ha ha

I morgon ska jag göra paj för 15 pers då jag fyller år i veckan och tänker bjuda barnen och deras familjer på lite mat, det är en tradition att jag gör så och så roligt när alla kommer (ja utom Henrick och Scott förstås) och vi får samlas här hemma. Som vanligt så blir det trångt men finns det hjärterum får finns det skjärterum som det heter.....

Nu är det planering inför nästa söndag då det blir brottning på hemmaplan, ja jag är ju sammankallande för att få ihop allt till försäljning i kiosken men alla ställer upp och bakar och fixar så det är aldrig några problem. Ser alltid fram emot dessa träffar

Ha nu en fin helg för det ska jag ha!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar