måndag 12 juni 2017

Sjukresa!!!



Nu är jag hemma i gamla Sverige igen, sedan i fredags!! Det blev en resa jag aldrig kommer att glömma!!!
Andra dagen var det sola på stranden, det blåste mycket men solen sken och det var helt underbart...... till kvällen kom....!!!!

Min reseväninna svimmade och bröt fotleden, det blev ambulans till akuten och vidare till sjukhuset som låg 5 mil bort, där blev hon gipsad. Stackare!!!! Ja där satt vi och väntade tills morgonen för att sedan ta oss tillbaka till hotellet.
Självklart så var jag med henne hela tiden då hon inte kunde klara sig själv, med korta mellanrum när jag gick ner till poolen för att sola lite, hon ville inte gå från rummet och jag ville vara nära henne hela tiden.
Fredagen fick vi boka om hemresan till och sedan stannade jag hemma med henne fram till lördag morgon då jag fick skjuts av en arbetskamrat hem

 Natruligtvis att det var värst för henne som blev skadad.....i alla fall så är jag glad att det inte gick värre då hon kunde ha slagit huvudet i asfalten då hon svimmade!

Ja så kan det gå om olyckan är framme... får nu se fram emot en ny resa i höst och hoppas den blir annorlunda och naturligtvis hoppas jag på snar bättring för min väninna!!!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar