söndag 24 juli 2016

Trava ved och spela boule!!!


Oj vilken helg jag haft. Ifredags var jag hos min vän och hade en underbar kväll, god mat, gott vin och underbara dopp i poolen.
På lördagen åkte jag till Norberg för att hjälpa till med den årliga vedtravningen hos yngstesonen och hans familj.
Veden kom ej som den skulle på lördagen, och tur var väl det.... det var 30 grader varmt!!!!
Men idag, söndag så kom det 8 kubik som skulle travas!! Ja hej och hå vilket sjå, och när vi var i stort sett klara..... då rasade allt!!! Ja va skulle vi göra det var bara att skratta åt eländet!!!! Vi fick kasta upp allt på hög i stället!!!

Mellan vedtravningen så var vi och spelade boule, det var Jennys mormor och morfar so samlat släkten för lite tävling och god mat.. så roligt och avkopplande mellan all vedtravning!!

Nu är jag hemma igen och ser att jag har blåmärken både här och där.... men det kan det väl vara värt!!! Till råge på allt så har jag fått umgås med familjen under hela helgen..!!!

I morrn kommer en väninna från Västerås och hälsar på det ska bli jätteskojigt..och skönt att vädret är så härlig ...då kan man sitta på balkongen och njuta av både lite gott vin och trevligt sällskap!!!!

Nu är det bara att göra i ordning matdosan till imorgon då jag jobbar igen .. och sen blir det HVB hemmet på fredag!!!
Ha de nu så gott och hoppas solen lyser på dig hela veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar