måndag 7 december 2015

Husbygge!!!!



Dåså... nu är första pepparkakshuset färdigt! I fredags så började byggandet hemma hos Elin och Noah. Julia är ju nästan vuxen nu och hade inget intresse i år att vara med. Denna gången brände jag mig inte.... till Elins förvåning, och som hon sa... jag frångick ju traditionerna... jag bruka ju alltid bränna mig...men jag var ju glad förstås att slippa brännblåsan !!!! Nästa vecka så blir det hos Nelly och Nova som nästa hus byggs... få se om jag klarar mig från brännblåsorna då med....

Lördag var en dag med bara regn och åter regn... hela dagen spenderade jag hemma, gick ju inte att gå utanför dörren!!
Söndag var jag och jobbade i Norberg på HVB hemmet, så himla roligt!!! Och på kvällen fick jag främmande av F. en god vän som jag lärt känna!!!
Och idag var det jobba i Borlänge som gällde! Nu kommer jag att jobba fram till veckan före jul då jag åker ner och firar jul och nyår tillsammans med Henrick som blir ensam, särbon bor ju i LA så det är lite långt att åka ... ha ha
Men först ska vi fira jul härhemma, nu på fredag med mina vänner, precis som vi brukar göra varje år, och helgen före jul så blir det julfirande tillsammans med mina andra barn och barnbarn....men först..
så blir det lucia på Noahs dagis och på kvällen konsert med Nova i Norberg..... ja jag säger då det,,, vi pensionärer har alldeles för mycket att göra..... ha ha.!! Ha en fin vecka för det ska jag ha!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar