söndag 15 november 2015

Tragik, men också glädje!


Jag börja med att tända ett ljus för detta hemska som hände i fredags i Paris. Hjärtat blöder då jag tänker på alla de som dog, alla skadade och alla anhöriga till dessa. Det är svårt att förstå att människor så kallblodigt kan  ta andra människors liv, och detta för "religionens" skull. Oron är stor bland hela världen tror jag, då dessa personer kan slå till vad och när som helst. Jag tänker på mina barn och barnbarn....

Hur som helst så i går var det brottning för hela slanten, kusinerna Elin, Nelly, Nova, och "halvkusinerna" Medea och Althea vann sina matcher och gissa om jag var stolt farmor. Dom blir bättre för varje gång jag ser dom tävla, och så länge dom tycker det är rolig så är jag glad. Brottarklubben har verkligen fått ett uppsving in Norberg och då vi åkte igår var det 17 bilar som körde dessa små brottare till Hallstahammar!!!!

Idag har jag varit barnvakt hos Åhlberg/Erikssons då båda föräldrarna jobbade. Noah han roar sig själv, Elin och Julia är ju stora nu och har sitt för sig, så vad skulle jag då göra....???
Jo jag tog och städade lite lådor osv hos familjen, numera behöver jag inte fråga sonhustrun då hon gett mig fria händer då det gäller detta, men jag frågade om Elin o jag fick åka och plocka lite fint ris för att sätta i de tomma blomlådorna... och visst fick vi det, blev faktiskt riktigt snyggt då jag satte i lite Kärleksört i riset.

Noah var ju förstås "lite" olydig", ja han testar farmor förstås.... så när jag skulle åka hem så kom han och kramade mig och sa  det han tidigare sa.... "Farmor, är jag en stor katastrof jag!??" ha ha ha den lilla godingen!
Nästa helg blir det att vara hundvakt till Bosse så föräldrarna kan åka tillsammans på brottningen, men det ser jag fram emot, Bosse o jag har det härligt tillsammans vi!!!!
Ha nu en fin vecka, själv ska jag lägga matlåda då jag jobbar 3 dagar i veckan som kommer!!!!! Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar