söndag 22 november 2015

Hundvakt!!!!



Ja så var det då söndag .... igen... !!! Igår var jag "barnvakt" till Bosse, sonens lilla goa Franska Bulldog. Den lilla rackaren försökte testa mig när vi var ute och gick, skulle hela tiden hoppa upp mot mig och bita i kopplet!!! Det syns verkligen att han fortfarande är en liten valp. Sen skulle det lekas, och klart jag skulle vara med...han for fram som en liten svart boll i rum och kök....

Sonhustrun hade fixat sallad och lördagsgodis, både till mig och Bosse.. så omtänksamt!!! Sen har hon ritat en karta.... ja du vet det där med alla TV dosor som är nu för tiden..... så jag klarade av att både knäppa på, byta kanal och höja och sänka ljudet på TV:n!!!!! Duktigt va!!??

Idag har jag tvättat fönster, torkat alla skåp och lådor, bytt gardiner i köket, skönt nu när det snart är 1:a advent, och jag ska ha främmande och firande!!
Jag ser verkligen fram emot nästa helg när jag får ta fram mina ljusstakar, pynta till det med ljus överallt.... sen att jag får fint främmande på det är ju inte sämre....

Helgen före jul så blir det lilla julafton här hos mig med barnen och deras familjer.. för till jul åker jag ner till Orust och firar julen med Henrick då hans särbo är kvar i Los Angeles....men då han  kommer hit i februari ska han också få en julklapp!!!!

Nu är det söndagkväll igen... jag har lagt min matdosa då jag ska jobba i morgon och onsdag, .... tyvärr har jag varit tvungen att tacka nej till HVB hemmet då jag jobbat i Borlänge dessa dagar..men snart så.. längtar verkligen till Norberg och dessa små killar och underbara arbetskamrater... !! Ha en fin vecka för det ska jag ha!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar