söndag 18 oktober 2015

Oj vilken härlig helg.....



Oj oj oj va tiden rinner iväg!!! Har ju inte skrivit ett inlägg på flera veckor men nu är det dax!!
Jobbet tar sin tid och även resorna varje dag gör att jag inte är hemma förens vid 17.30 tiden om dagarna. Men snart blir det ändring på det med, den 29/10 slutar jag i Borlänge, vilket känns skönt men även konstigt att sluta efter 37 år inom psykiatrin, men som du vet så kommer jag att jobba på annat ställe som timvikarie, vilket jag verkligen ser fram emot. Då kan jag ju också själv bestämma hur och när jag vill arbeta.

Denna helgen har jag firat min födelsedag med barn och barnbarn och goda vänner, har ju för sjutton blivit grattad i flera dagar!! Fått så fina presenter så det kändes ju nästan som att jag fyllde jämna år!!! Fick bl.a. en flaska fin champagne med hink till.... undrar vem jag ska korka upp den flaskan med då... hm....!!???
Efter alla gratulationer i fredags så följde jag med yngste sonen och hans familj hem för att vara hundvakt åt lilla bulldoggen Bosse då föräldrarna skulle på brottning tidigt på lördagsmorgonen.
Vilken natt säger jag bara..... Bosse den lilla rackaren skulle absolut sova runt min hals...ja det stämmer, runt halsen låg han som en varm ylleschal..... slickade mig i örat ibland så det var omöjligt att somna..... och till råga på allt detta som på morgonen kom älskade Nova och kröp ner också...du kan ju tänka dig en 80 cm bred säng med oss alla i!!!! Men det var det värt!!!!
Ha en fin vecka nu ... för det ska jag ha!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar