söndag 25 oktober 2015

Brottning!!!!!!!



Sicken helg det har varit!!! I lördags var det dax att hjälpa till att i ordningställa  cafeterian i hallen där Norbergs Brottarklubb skulle ha sin första tävling på 35 år!!! Som jag tidigare berättat så är två av mina tre söner ledare i brottarklubben och jag och fler därtill är med i Föräldragruppen.  Det var ett fasligt jobb, men när vi var så många så gick det lätt som en plätt.
Idag var dagen D.... tävlingen skulle börja. Jag var där redan tidigt i morse tillsammans med alla andra och fixade och trixade så det skulle bli så trevligt som möjligt. Så många hade bakat goda kakor och bullar och gissa om vi sålde!!??

Mina tjejer var förstås med och tävlade och det gick bra, Noah 5 år gick också sin match som slutade 12-12, men när han skulle in på mattan ytterligare en gång så var det tvärt nej!! Jag VILL inte....!!! han sa att han var trött!!!

När allt var över denna dag så var det firande av sonhustrun Jenny som gällde. Det blev ingen lång visit där då jag var riktigt trött efter att schåande idag, men med mig hem fick jag en underbart god soppa som hon hade gjort till oss!
Nu är det kväller och matlåda har jag ju till i morgon...... nu blir det soffan som gäller för att orka de sista fyra dagarna jag har kvar att jobba!! Ha en trevlig kväll!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar