söndag 16 augusti 2015

Härlig helg och ny vecka!



Vilken vecka det har varit!!  I torsdags fick jag telefon av en f.d. kollega som ville jag skulle åka till en VC för en intervju!!!?? Först trodde jag hon skojade, men det var allvar......!!!??
Det behövdes samtalsbehandlare och jag kommer att få jobba på  timmar där, med början om några veckor!!! Så utan jobb blir jag då inte när jag går in pension o oktober!! Så otroligt roligt att få bli uppskattad för sin kunskap, trots åldern!! Ja egentligen så är ju ålder bara en siffra,,, som min systers barnbarn skrev på en lapp till henne då hon fyllde 70 år!!!
Ja alla som känner mig vet ju att jag skulle inte kunna sitta här hemma o rulla tummarna efter oktober när jag fyller år!!! Jag har alldeles för mycket energi för det.
Ja så har de även ringt från HVB hemmet och undrat om jag kan jobba, men det är ju lite svårt så länge som jag jobbar kvar i Borlänge...men sen så!! Ser verkligen fram emot det också!!!

Igår var jag barnvakt till Noah när föräldrarna skulle till Torp på 80-talsafton: Elin sov hos mormor och Julia klarar ju sig själv. Mysigt ändå när Julia vill att farmor ska massera henne på axlarna.... och Noah ska klias på ryggen!!!!
Själv hade jag tänkt åka hem o sova, men när Noah ber mig flera ggr att sova kvar så veknar ju mitt hjärta, klart att jag stannar o sover hos honom.
I morse så kommer det en liten  sömnvarm 5 åring o kryper ner i sängen hos mig, med världens största underbara leeende.... så var det dax för frukosten!!!!!

I morrn blir det brottarträning igen och eftersom föräldrarna jobbar så är det jag som hämtar på dagis och kör Elin o Noah till träningen... och till min stora lycka så får jag ju också träffa mina andra små prinsessor Nelly och Nova där. Det här blir en härlig vecka!!! !Ha de så gott du med så hörs vi!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar