lördag 4 juli 2015

Så där ja.....



Sådär ja... nu har sista barnbarnet för i år firats!!! Det var bara att ställa väckarklockan i morse för att skynda sig till Norberg där tre av barnbarnen skulle springa Engelbrektslöpet för Norbergs brottarklubb!!! Duktiga tjejerna kom på tredje plats och alla var nöjda och glada! Efter att tjejerna gått i mål så begav vi oss alla hem till födelsedagsbarnet där det bjöds på hamburgare och mycket annat gott!! Hela släkten var förstås där och firade!!
Det blev en lång dag då vi alla blev kvar i flera timmar och hade mycket trevligt. Nu är det snart kväller och det blir ett glas kallt rose på balkongen, det är ju bäst att "ladda" inför morgondagen då kommer Nelly och Elin och sover över här hos mig, något dom gärna vill göra och det är ju bäst att passa på när jag fortfarande har semester. Som du vet så kommer jag att "provjobba" ett par dagar nästa vecka på HVB hemmet som jag skall börja som timvikarie på efter att jag slutat i Borlänge i oktober. Detta är något jag verkligen ser fram emot, att få göra något helt annat än jobba inom psykiatrin efter 40 år!!!! Det bästa är ju att det är jag själv som kommer att bestämma hur mycket jag jobbar, för att sen göra det jag vill på min lediga tid. Jag vill ju resa förstås så vi får väl se hur det blir till hösten, planerar faktiskt en resa i höst, men först så blir det www.göteborgs choklad och delikatessfestival i början av oktober. Ja jag har mycket roligt att se fram emot, och jag säger som jag tidigare sagt.... vilket fantastiskt liv jag lever!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar