söndag 3 maj 2015

Härliga söndag!


Så var det söndag igen då! Fredagskvällen  var jag bjuden till min vän och kollega Eva för att äta och dricka gott! Så trevligt vi hade, trots att vi träffas varje dag på jobbet!! Så tråkigt bara att hon i sommar ska byta arbetsplats och vi inte kommer att träffas varje dag som vi nu gör. Men vi har planer inför sommaren ändå så vi kan ses och ha kul ihop!!
Idag har solen lyst på himlen hela dagen och i morse tog jag en långpromenad längst älven, sen hem för att duscha och iväg till Norberg och yngstesonen för att pussa lite på barnbarnen och lilla Bosse!!! Familjens nya underbara kelgris, en liten fransk bulldogg som är så underbar så jag är helt såld!!
Familjen behövde hjälp i trädgården så jag satte igång och rensade, blev dock inte klar så det blir nån mer vända dit innan rensningen är klar!.  Sen blir det rensning i  äldstesonens trädgård,  och innan midsommar så åker jag till Orust och då blir det rensning även där!! Ja, jag tycker ju, som du vet, att det är njutbart att ligga på knä och bara rensa .... folk tycker jag är tokig!!!!

Ser nu fram emot att få åka till Grekland med mellansonen den 28 maj, behövs verkligen lite vila för oss båda, och framför allt för Henrick som jobbar så hårt!!! Jag har skickat efter lite böcker som jag ska ha med mig och läsa, och sen blir det bara att koppla av, äta calamaris och dricka lite god Retsina.... så ska livet vara när det är som sämst!!! !ha en fin vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar