onsdag 13 maj 2015

Härligt med lite ledighet



Fyra härliga dagar ligger nu framför mig!!! I morgon är det ju helgdag och fredagen är jag ledig. Hoppas vädret blir fint så jag kan fixa på balkongen nu. Så fort solen lyser så vill jag ut på balkongen och sätta blommor och fixa till. Än är det ju lite för kallt att sätta alla sommarblommor men mitt "gamla" olivträd har börjat slå ut och det tål några minusgrader, det får räcka med det så länge.

Nåt rensande blev det inte i helgen som var, vädret tillät inte det då det var busväder i stort hela helgen, så det har jag kvar till en annan gång.
Idag har jag varit på intervju och det verkade jättekul, skulle kunna få börja jobba så fort som möjligt, men jag blir då kvar över sommaren i Borlänge, då jag har 3 månaders uppsägning. Så kul att vara uppskattad för den man är och den erfarenheten som jag har. Ska provjobba lite i sommar för att börja så smått innan jag slutar i Borlänge!!

Fika hos sonhustru Jenny och lite pussar på Nelly och Nova, och så Bosse, hunden, förståss!! Till helgen åker dom till Örebro på träningsläger, precis som Elin gör. Alla tjejerna är spända och förväntansfulla förståss, och Nelly ska ha mormor med sig då pappa jobbar o mamma måste vara hemma hos Bosse!!
Ja jag fick en liten stund hos Elin, Julia och Noah också innan det var dax att åka hem för att laga mat och ta kväller.
Nu går det fort, och snart så bär det iväg till Kreta, ser verkligen fram emot en vecka i solen! Nu tar jag kväller och njuter av ledigheten. Ha en fin helg!!

1 kommentar:

  1. Ibland dansar livet sin alldeles egna dans som när den förväntade pensionsförsäkringen väljer sin egen väg. Lycka till med fortsatt jobbande! /R

    SvaraRadera