fredag 8 maj 2015

Njuter för fullt av livet!!



Så var det då fredag igen!! Ja jag kan ju inte fortsätta o tjata om hur fort veckorna går... men idag är det fredag igen!!!!
Fick ett riktigt lyft då jag skickade in en intresseanmälan i torsdags till ett HVB-hem i Norberg och fick genast svar att dom var glada över att jag ville jobba hos dom!!! Slutar ju i oktober i Borlänge där jag jobbat de senaste 13 åren, men kan inte tänka mig att sitta hemma och "rulla tummarna" när jag går i pension!!!


Efter en tidig morgonpromenad vid älven så kom sinnet och kroppen igång och sen var det dax att hämta Elin vid skolan och  lite handla efter det, sen hem för att göra mellanmål till henne och mig.  En liten vilostund på soffan och härligt "tjejprat" med Elin gjorde att vi både fnissade och hade allvarliga samtal.

I morgon så blir det ev en kväll i bilens tecken. Äldstesonens svärmor Bettan ska på crusing och undrar om jag vill följa med..... ja vi får se va det blir för väder säger jag. Men det är så otroligt roligt så jag kommer nog att hänga med , vilket väder det än blir!

Söndag blir det till att åka till Norberg igen och göra klart rensningen sedan förra helgen, om det blir väder förståss, men först kommer Elin och Noah hit en sväng för att vara här medans mamma Alex tränar inför maratonloppet.
Ja då vet du vad jag har för mig denna helgen. men nu tror jag att jag tar ett glas gott rött vin och bara njuter av helgen!! Gör så du med!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar