söndag 20 juli 2014

Äntligen......




.....äntligen!!! Ja nu har jag i alla fall fått träffa 4 av mina 5 barnbarn!! Oj va jag har längtat! Äldstesonen med familj kom hem från semestern i måndags, och kvickt som sjutton var jag ju tvungen åka dig och hälsa, ja som du vet så har jag ju inte träffat dom på 4 veckor, alldeles för länge!
Noah var den enda som var hemma när jag kom, Julia hade åkt med en kompis till Leksand och Elin var hos sin bästa vän.
Oj va Noah blev glad! Brun som en pepparkaka  kom han fram och kramades "Åh farmor..." var hans första ord.... sen berättade han "Farmor, jag drömde om dig och mig jag!".."jaha..va drömde du då?" "Jag drömde att du och jag plockade blommor...!"..åh.. jag såg i min fantasi oss båda plockandes blommor på en härlig äng!!!
Sen förhörde mamma honom .... han har lärt sig alla färger på engelska....och med rätt uttal och allt!! Ja det händer mycket på 4 veckor.
I fredags var jag bjuden till Norberg och yngstesonen med familj. En underbar helg då maten var ljuvlig, underbara barnbarnen Nelly och Nova  och Monopolspel i 3 timmar!! Ja .... det var inte jag som vann utan sonhustrun Jenny.
Lördag var vi alla till Söderbärke då det var marknad, underbart fram till regnet som kom, då himlen öppnade sig helt och regnet skvalade ner över allt och alla.
Nu blir det att förbereda sig inför nästa arbetsvecka!!! Ha de gott för det ska jag har!!


(ps den fina skylten fick jag av Åhlberg/Eriksson för att jag har sett till huset deras lite grann tillsammans med mormodern. ds)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar