söndag 3 november 2013

Alla helgonsdag och glögg!!



Oj oj oj, ja nu var det länge sen igen! Tiden rusar iväg, och jag med den! Firat sonhustru Jenny som fyllde år, jobbat, träffat barnbarn, träffat vänner o.s.v. ..... ja vad mer har jag gjort?? Ja igår var jag till gravarna och tände ljus, tänker på mina nära och kära som inte finns här på jorden längre, sen kom min vän hit och vi hade en mysig kväll tillsammans med glögg, rödvin och ostbricka...mums var det!!!

Jag har försökt att ta det lugnt i helgerna som varit efter att jag kom hem från Orust.  Måste "spara" mig lite eftersom hela november månad är inbokad.... nästa helg blir det bluse i Hedemora, helgen efter det ska barnens mormor och jag åka till Västerås och Leklandet för att roa oss tillsammans med fem barnbarn... sen blir det fest tillsammans med goda vänner och efter det åker jag ner till Orust och är med på www.moltazdesignshop.se ´s Tjejkväll!!! Ja sen är det bara tre helger kvar till jul phu...!!!

Idag har i alla fall Elin varit här och vi har beställt julklappar till alla barnbarn utom lilla Nova, men efter att ha pratat med sonhustrun ikväll så vet jag vad jag ska köpa till henne med!! Så himla härligt att ha alla inköp klara, vet också vad sönerna med fruar ska få.... lätt som en plätt!!!

Vi har haft det så mysigt i regnvädret idag, Elin och jag, suttit under filten och sett på TV, bara njutit av tillvaron, men i morgon är det jobb som gäller , så nu är det dax igen att förbereda och göra matlådan.... ha en fin vecka!!!!!

1 kommentar:

  1. Det går verkligen fort mot jul nu. Hur tidigt man än börjar tänka på julklappar så är det alltid nåt som fattas i sista minuten. Kram

    SvaraRadera