torsdag 25 juli 2013

Snart bär det iväg igen....



Oj vad dessa två veckor har gått fort!!! Jag har jobbat igen, vilket faktiskt har varit riktigt rolig, alltid mycket lugnare på sommaren, vi får lite "vila" vi i personalen också!! Solen har lyst från en i stort sett molnfri himmel varje dag. Själv har jag ju fått nån jäkla allergi igen, troligtvis p.g.a. nytt hårschamoo.....så nu är det Betapred som gäller i 5 dagar..tur man har läkare på jobbet som kan skriva recept ha ha...

Ja det blev ingen Roffe Wikström i helgen, min kollega Eva som skulle vara med fick kristallsjukan och fick ligga och hålla sig i madrassen, där försvann också min lust till att åka till parken! Det blev bara vila istället, vilket också var nödvändigt!
I morrn åker Robert och Jenny till Mallorca, helt ensamma utan barn, vilka ska vara hos mormor Karin en vecka, riktigt nödvändigt för son o sonhustru....att få vara alldeles ensamma under en hel vecka..det var länge sen.
Patrick m. familjen är i Halmstad och njuter av livet, jag är blomvakt. I morrn åker jag förbi Norberg för att pussa på fam. Höglund, som jag inte får se på en vecka igen....sen blir det biltvätt, städning o.s.v. det gamla "vanliga"..

MEN, på onsdag, drar jag iväg till Orust igen, oj va härligt det ska bli. Henrick har fullt upp i butiken och behöver hjälp, och till råge på allt så är det Festival i Henån...det lilla fina samhället! Butiken ska vara öppen och jag ska vara behjälplig  där....ska bli såååå kul!!!
Så nu är det bara att ta vara på den här helgen, för nästa blir det jobba, jobba, jobba igen, men så kul!!!
Nu sätter jag mig på balkongen en stund igen för att njuta av den härliga sommarkvällen, det är fortfarande runt 25 grader och klockan är över 22.00!! Ha en fin helg så hörs vi när jag kommer hem igen!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar