lördag 10 augusti 2013

Butiksjobb, champange och barnbarn!

Ja....du ser alldeles rätt!!! Här är det skumpa på G!!!! Efter att vi jobbat i butiken från onsdag till söndag, var det dax för lite avkoppling, Henrick tog fram en champangeflaska för att vi skulle fira allt jobb vi gjort under dagarna!
Jag kom dit på onsdagen, då hade han fått in massor med varor i butikenwww.moltazdesignshop.se och det var kartonger från golv till tak. Jag tyckte det var dax att "städa" kontoret"!!!! Ca 10 kubik!!! "slaktade" jag och körde till återvinningen, det blev många vändor det!
På lördagen var det Henånkalaset, en av anledningarna till att jag ville åka ner, butiken var full med människor som kikade, och handlade.....vissa åker ända från Malmö har jag hört! Regnet bara öste ner och de stackars människorna som hade ställt upp bord på torget fick slå igen, det var verkligen synd.
Måndag morgon var det dax att åka hemåt, och när jag kom till Avesta skulle jag åka förbi på Ö. Parkgatan för att pussa på tre av mina underbara barnbarn, men det var bara Elin o Julia som var hemma, Noah lekte hos grannen och hade bara tid att ge farmor en snabbpuss över staketet...så där fick jag!!
Nästa vecka åker jag till Norberg en vända, för att pussa på mina andra goa ungar, Nelly och Nova, saknar dom så otroligt, var flera veckor sedan jag träffade om också!
Nu har lördageftermiddag infunnit sig, jag har handlat, städat, tvättat och nu....tänker jag ta ett kallt glas Rosevin och njuta av detta på balkongen.....Ha en trevlig helg!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar