söndag 23 juni 2013

Midsommar, semester och butiksjobb!



Nu har det gått över en vecka sedan jag gjorde ett inlägg på bloggen. Tog semester 1 vecka tidigare än beräknat för att kunna vara behjälplig till Henrick, som nu startar upp en inredningsbutik här i Henån. Vi har jobbat mellan 8-21 i stort sett varje dag för att färdigställa butiken, och fått stor hjälp av Henricks pappa med sin underbara fru Lisa, oj va roligt vi haft!!!! Så glad att vi alla kan umgås på detta sätt!
Jag och Lisa har märkt i stort sett alla varor och pappa Östen har hjälpt till med de "stora" sakerna, såsom skyltar o.s.v. Butiken heter moltazdesignshop, precis som hans butik heter på nätet. Alla här i lilla samhället Henån är mycket glada över att butiken öppnas, då det inte finns något liknade annat än i Göteborg!!

Ja dagarna har blivit långa och nätterna sena, men va gör det när man har roligt!?? Öppningen blir nästa lördag och då skall jag förståss också vara med...."var ska sleven vara, om inte i grytan" ...sa min mamma också jämt!!!!!
Hoppas dock att vi hinner njuta några härliga dagar när solen skiner här på denna ljuvliga plats som heter www.kråksstuga.com .. sen är det hemfärd till Avesta för att ytterligare njuta lite av semestern...då ska jag bara vila!!!! ha en fin vecka!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar