söndag 24 mars 2013

Skönsång i kyrkan!


Jaha...så var det måndag snart igen då!! Veckorna och helgerna går alldeles för fort..! Det börjar kännas att våren är på väg, solen skiner och det är plusgrader på dagarna.
I går var jag "barnvakt" till Noah och Elin då mamma jobbade och pappa hade fullt upp med fotbollen. Julia var med och tittade då hon måste avstå från både match och träning i några veckor, jäntkraken har fått körtelfeber, eller pussjukan som den också kallas! Jag har ju frågat ut henne om hon har pussat nån pojke, men det har hon inte....säger hon !!!
Noah är som vanligt i sitt "esse" berättar att "När jag blir stor, ska jag dricka mycket bärs"!!! undrar vad han fått det ifrån!? Vi var till affären och köpte godis, Elin, Noah och jag, och jag kan lova att det gick inte en endaste minut på vägen dit och hem....som han inte tjattrade! Fattar inte varifrån han fått denna svada...ja en del säger att han liknar sin farmor...!!?? Elin köpte glass, då hon har frivilligt godisförbud, kommer att hålla upp hela året, duktig hon är!

Idag har jag varit till Nelly och Nova och lämnat påskägg och samtidigt varit i kyrkan och lyssnat på Nelly när hon sjöng i kören och spelade fiol, så underbart det är att se den fina goa Nelly stå därframme och veta att hon är ett av mina barnbarn...ja som vanligt så fick jag klump i halsen och tårar i ögonen...vilken fjossa jag är.... men det kan inte hjälpas jag blir så rörd..!!
Nu är det knappt en vecka kvar till påsk och då ska jag baaaaaaara vila och ta det lugnt, yngstesonen åker till fjällen med sin familj, Henke blir kvar på Orust, så det är bara äldstesonen med familj som blir hemma i stan...tur det, att det är någon jag kan bjuda på påskamiddag!!! Trevlig vecka på dig!!!

1 kommentar:

  1. Jag tycker man har all rätt att vara stolt över sina barnbarn. De är ju helt unika. Trevlig fortsättning på söndagen.

    SvaraRadera