måndag 18 mars 2013

Hemma med halmen!!



Nu är jag hemma igen efter en vecka på Orust och en helg med Lakriktsfestivalen!!! Oj va härligt det har varit, men jag måste erkänna att jag är trött......
Vi har i stort sett varit inne i Göteborg varje dag för att förbereda för festivalen. Henrick och hans kompis Stefan, som har anordnat festivalen, har slitit som djur inför detta, men gissa va bra det blev. Alla var nöjda både besökare och utställare, och jag har ätit lakrits som aldrig förr. Tidiga mornar och sena kvällar har det blivit  då det varit mycket som skulle fixas, och på fredagkvällen byggde vi upp montern som jag och Niko skulle stå  och sälja lakrits i, färdiga var vi när klockan slagit 23.00!

Men idag var det dax att bege sig hemåt igen, fick åka tåg till Hallsberg, sen var det taxi från Örebro som gällde, tåget var inställt!!! Ja  det var väl ingen nyhet!?

Nu har jag flera kilo godis med mig hem som jag ska dela ut, först och främst till barn o barnbarn, jobbet, släkt och vänner... resväskan var riktigt tung!!! Nu har jag ätit lakrits så jag nästan mår illa, men gott var det!! Äsch...jag lägger mig i soffan med en lakrits till!!!

1 kommentar: