söndag 12 februari 2012

Engelbrektsloppet



Att ha varit helt slut under veckan så var det dags att försöka rycka upp sig lite! I fredags var det tandläkaren som gällde....oj va dyrt det blir! Sen hämta Elin vid skolan för lite mellis hos farmor. Det är så roligt att hon vill komma hit och vara lite med farmor.... som vanligt skulle vi tävla i Tai-Pim, ett spel vi spelar på datorn.....Julia skulle hem till en kompis..så där fick jag tji.



Lördag blev en dag i "stillhet"....jag var inte utanför dörren, trots att solen sken. Är inte helt kurerad från förkylningen än.



Tänkte ändock att nu får något hända...så idag har jag varit till Norberg, tittat på Engelbrektsloppet, vilket är en folkfest därhemma. Fick ju träffa goa Nelly och Nova och fikade tillsammans med dem för att sedan gå ut i vimlet. Mormor Karin åkte och de väntade med spänning till hon skulle komma i mål.



Nyss ringde det på dörren, då kom min kära sonhustru Alexandra hit med två vackra blommor till svärmor!! Vilken lycka att ha dessa underbara familjer omkring sig!!!



Nu är det bara att förbereda inför veckan som kommer..hoppas jag känner mig bättre, har svårt för att hålla mig i stillhet...är det inte barnbarn så är det buggen som gäller!!!!! Måste, måste orka med det i morgon, då det är så himla kul!!!! Sköt om dig nu och ha en fin vecka!!!!

2 kommentarer:

  1. Puss o kram på Alla Hjärtans Dag moster/Carina o familjen

    SvaraRadera
  2. Nelly hade huvudvärk och "ont i ansiktet" i går, hoppas det inte var din bacill som hoppat på na :) PUSS

    SvaraRadera