söndag 22 januari 2012

Trevlig söndag!



Veckan har, som vanligt, varit intensiv. Sov över hos min syster o svåger onsdag till torsdag. Det är så härligt, som jag även tidigare skrivit om, att ha en storasyster som jag kan dela allt med!! Vi har så förbaskat roligt då vi träffas, i onsdags tittade vi på gamla brev, som pappa skrivit till mamma på 40-talet. Hittade deras vigselbevis från 11 maj 1941, och som jag tog hem och satte i en vacker guldram!!! Det var förståss lite nött men otroligt vackert!



Igår var jag bjuden på fest hos två av mina arbetskamrater, två polska läkare! Oj vilken fest det var. De är nog de mest gästvänliga personer jag träffat. Fullt upp med alla olika polska specialiteter som de bjöd på!! Så roligt vi hade!! Vi är faktiskt en skara arbetskamrater som har mycket roligt tillsammans, och det är ju viktigt med det jobb vi ändå har.



Nu är det söndag igen, jag har fixat lite här hemma inför veckan som kommer, och om en stund är det dax igen.......Julia spelar handbollsmatch..klart jag ska vara med o heja!!!! Trevlig söndag!!!

3 kommentarer:

  1. Visst är det fantastiskt med gästfria människor. Jag tror att vi svenskar är så rädda för att inte räcka till, att inte kunna bjuda fint nog, att vårt hem kanske inte duger och en massa annat som hindrar oss från att öppna dörrarna. Sedan är det ju bara så underbart att få ta del av andra kulturers spännande mat.
    Trevlig helg och kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Visst betyder det mycket med trevlig kollegor. Är du läkare också?
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Nej du Linda!! Jag är i botten mentalskötare, men har gått lite olika utbildningar och jobbar idag med samtal av olika slag. Jobbar mycket med flickor som har ätstörningar!!!!!!! Jag gillar verkligen mitt jobb!!!!!!!

    SvaraRadera