söndag 13 november 2011

Fars Dag idag!


Idag är det Fars Dag och jag saknar min pappa jättemycket, framför allt en dag som denna. Jag minns hur glad han alltid blev när jag var liten och hade ritat Fars dagskort till honom.
Min pappa var den roligaste person som någonsin funnits. Hans upptåg och skojfriskhet är det många som blivit "drabbade" av. Han hade alltid något på gång, små tilltag som gjorde världen roligare.
Jag var liten och minns inte så mycket men mamma har berättat att han en gång åkte till Gävle för att köpa en stridsvagn!!!!!???? Vad han skulle med den att göra vet ingen mer än han, den stod på gården där pappa hade verkstad. Det berättas att då han kom körande med stridsvagnen, efter att ha hämtat den, trodde människorna i byn att kriget hade kommit...ja så var han pappa min!!!

Han finns inte längre kvar i detta livet men han är en människa som har gett mig och familjen mycket kärlek och omtanke. Idag på Fars Dag hedrar jag honom genom att tända ett ljus!!!!!

1 kommentar:

  1. Hej moster!
    Ja, den historien glömmer man knappast om morfar. Han var verkligen en rolig person. Skjutsade mig till skolan rökandes cigarr och jag bad honom om att sluta med det för det blir att lukta "cigagarr" av mig då som jag sa.Man får tända ljus och tänka på dom som varit, även min roliga pappa. Kram på dig/Carina

    SvaraRadera