måndag 10 april 2023

Våren på G???


 Ja ... det är väl lite väl sent att komma med en bild på Påskkärringen nu,,,,, men va sjutton jag har inte haft tid att skriva innan påsken!!!!  Hur kan JAG som inte jobbar längre inte ha tid....!!!?? ja du det är någonting hela tiden som händer.... ,och  ibland tycker jag  att det händer ingenting ha ha ha...

I påskveckan har jag varit och hälsat på syrran i Borlänge, och det var ett tag sedan jag var dit. Men det är alltid så kul när vi träffas, så mycket skratt och tokigheter...så härligt att ha en storasyster!!

Jag har städat, tvättat, lagat mat till påsken och ja hela tiden har det varit nåt på gång.. och på Påskafton så kom hela gänget förutom Robert som jobbade, och Henrick och Scott förstås!!!

Ja det är fullt hus när vi alla ses och jag måste flytta in köksbordet i vardagsrummet för att vi alla ska få plats!! Ja nu har ju Roberts tjejer sina killar med också så det blir några stycken!!!

Så himla mycket tok och skratt blir det när vi ses också och lite "lekar" ja ordlekar förstås. !! I år blev det bara ett stort påskägg på 1,2 kg som alla åt ut... men det tog slut !!! ja det var ju meningen !!!

Idag ska jag få hjälp av en vän  att byta däcken... så himla gulligt av honom, då slipper jag lämna in bilen på verkstaden för byte!!

Ja nu ser du hur det har varit och idag är påsken slut och vardagen börjar igen... solen lyser idag och det är förhoppningsvis riktiga våren på gång!!!

Ha en härlig veckan nu så hörs vi... ja jag ska försöka att skriva lite oftare!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar