måndag 12 december 2022

Veckorna som gått.....


 

Hej å hå.. ja nu är det snart jul!!! Veckorna som gått har det varit mycket som hänt runt mig... sonhustrun har ramlat och brutit benet och blivit opererad, ett av barnbarnen har flyttat och där har jag varit och hjälpt till att packa o städa, alla julklappar inköpta och inslagna, jag har gjort "snöbollar" ja det är inte riktiga snöbollar ha ha utan vit choklad med cocos i som jag alltid brukar göra till jul... ja det har faktiskt varit fullt upp här hemma!!

Och igår så kom Kerstin och Unni mina bästa vänner och vi hade som vanligt den obligatoriska julklapps/födelsedags utdelningen. Ja det har vi ju varje år... vi samlas och firar ... vi fyller alla tre från oktober, nov, och december... och då är det ju alldeles utmärkt att fira med glögg, god mat och gott vin.. eller hur....??

ja det blev exakt 7 timmars umgänge och vi har kunnat fortsätta i många timmar till då vi alltid har så mycket att prata om när vi ses.. 

Ja så nu vet du vad som jag har hållit på med de senaste veckorna... och nästa helg så samlas vi hos äldstesonen och firar lite jul därhemma.... vi är lite för många nu att få plats i min lägenhet, och sonhustrun kan inte gå uppför trappen med sitt opererade ben....

Ha de nu så bra i veckan så hörs vi av....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar