onsdag 24 mars 2021

Borlängeresor med nya bilen!!!!


 

Åh vilket vackert väder det börjar bli... solen skiner och idag har det varit hela 12 grader varmt.. så nu tror jag, i alla fall, att våren är i antågande!

Idag har jag varit till IKEA i Borlänge för att hämta ut en massa saker som Henrick har beställt till Kråks stuga, det är mycket som ska fixas innan uthyrningen. Äldste sonen och hans tjej kommer nu att åka ner för att fixa lite saker, och även få njuta i stugan under några dagar. Efter det så åker jag ner, troligtvis i slutet av april för att fortsätta greja till det... ja de ska vara tiptop vid uthyrningen. 

Måste bara säga vilken jäkla service det var på IKEA,,, Henrick beställde från Los Angeles, jag fick ett mejl och när jag kom dit så behövde jag bara parkera på en speciell plats, med ett nr på och registrera bilnumret... och vips så kommer två tjejer ut och scannar på min telefon och så var det bara att packa in i bilen... 

Ja bilen ja du vet ju inte att jag har sålt min fina lilla Wilma, ja, Skodan alltså,, jag fick överta Henricks Dacia när han flyttade iväg... o jäklar vilken härlig bil jag har fått.. Den går som på räls och inte är den gammal heller... ja det var ju bara att tacka och ta emot....

Ja nu så är det sängen som gäller, är ganska trött då ja även var till Borlänge i måndags och hälsade på min syster och svåger... ja det blev förstås fika utomhus men jag ville ju så gärna träffa min syster och gratulera då hon fyllde år nu i mars.!!!

Så nu vet du lite vad som hänt mig senaste veckan.. inte särskilt mycket men jag är ju lyckligt lottad jag, som har en underbar familj och många fina vänner... så jag brukar ju alltid säga att de finns de som har det värre i denna pandemi, än vad jag har trots att det kan bli jäkligt långsamt ibland...men det kan ju inte hjälpas att jag längtar förtvivlat över att kunna åka över till Los Angeles, vilket jag ju inte kan göra..... 

Ha nu en trevlig fortsättning på veckan så hörs vi.!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar