måndag 28 december 2020

Nu är julen över... bara att vänta på ett nytt år!!!


 Nu så är julen över och vi får vänta på ett nytt år om några dagar! Ja nog blev det en annorlunda jul alltid.. 

Jag har i år gett barn och barnbarn en slant då jag inte ville vara ute och julhandla i pandemin. När jag var på väg till äldstesonen Patrick med barn för att lämna detta så ringer min sonhustru Jenny och säger " klä på dig nu o kom ut på gården"... !!??? Va.. jag är på väg till Patrick säger jag men då hon är så envis så får jag vända och åker tillbaka hem och upp på gården. 

Gissa vilken överraskning där står yngste sonen Robert med hela sin familj, i blinkande tomteluvor och musik som skrålar " I whish you a marry chrismas"... de sjunger och dansar och jag blir helt ställd-

Sååå underbart med en sådan ljuvlig överraskning!!! Och att åka några mil för att överraska mig.. det var så tårarna började rinna!! Som tur var så hann jag spela in allt så jag har att titta på när jag vill....

Efter det så åkte jag iväg till äldste sonen och barnen och överlämnade kuverten , sen var det dax att hem o klä på mig riktigt varma kläder för då skulle jag tillsammans med min f.d. kollega Eva , grilla hemma på hennes gård.!! Jättetrevligt det med!

Så nu vet du hur  jag har firat julen, och det gick hur bra som helst, lite glögg och god mat efter det på kvällen... och det var bara att njuta av denna julafton!!

Ja annorlunda var den men helt underbar faktiskt... och jag tänker varje dag på hur bra jag har det , underbara barn med familjer och jättefina vänner... Och som jag alltid säger.... jag är lycklig jag, trots att jag snart varit "inne" i snart 1 år...pga covid.... och  det finns ju alltid de som har det värre!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar