onsdag 23 december 2020

God Jul!


 


Idag är det dan före dopparedan!! Tänkte bara skriva och önska dig en God Jul, även om det är en mycket annorlunda jul i år. 

I dagarna två har jag gjort "Snöbollar" som jag brukar göra vid varje jul. Det är fantastiskt gott och enkelt att göra. Har gjort det i två omgångar nu, till båda sönerna och deras familjer, samt till de äldsta barnbarnens sambos, ja rättvist ska det vara... ha ha... Jag brukar få "bannor" av mina barn för att jag alltid är så rättvis, men för mig är det jätteviktigt att alla får lika!!

Idag har jag också varit till Norberg och lämnat över julkuvert till yngste sonen och hans familj, ja de stod i dörröppningen och jag utanför... så himla tråkigt, men nödvändigt

I morgon blir det en tur till äldste sonen och hans familj, och det blir likadant där också.. utomhus!!!

Sen ska jag till min väninna och fira lite utomhus, det blir grillat ute, och lite glögg till förstås... det är ju inte julafton varje dag ha ha

Så nu vet du hur julen kommer att se ut för mig, jag kommer sen att vara hemma och njuta så mycket jag kan i alla fall av glögg och sill... det är för mig jul det!!

Att vara ensam är ju inte vanligt, men mellansonen firar ju också på annat håll i år,, så därför har jag valt att vara hemma. Men jag tänker på hur bra jag har det ändå, jag har familjen omkring mig och fina vänner... så jag är så lyckligt lottad mot många andra!!!

Så nu önskar jag dig en God Jul , visserligen en annorlunda jul för många av oss, men det kommer ju flera jular!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar