tisdag 8 december 2020

Hemma igen..


 


Så där ja... nu är jag hemma igen efter att ha tillbringat 10 dagar i Kråks stuga på Orust hos sonen. Som jag tidigare sagt så är det ett underbart ställe där man verkligen kan njuta. Även om det varit regn och blåsigt så är det ju underbart inne i stugan, där tänder vi brasan, äter gott och njuter för fullt. 

Jag hade tänkt stanna lite till men när jag hörde på TV att det skulle bli snö här hemma så tänkte jag att det var bäst att styra kosan hemåt.

Nu regnade det hela vägen hem, och när klockan var 12.30 så började det bli mörkt ute!!!  Jag tror aldrig jag varit med om ett så konstigt väder som det är nu i december... men .. inget är ju som vanligt just nu.

Ja det har varit några avkopplande dagar och jag har bestämt mig för att snart åka ner igen.. och bara njuta. 

Nu är det snart jul och visst känns det konstigt att inte kunna fira som vanligt, träffa barnen och deras familjer, vilket vi alltid gjort under alla år, men så tänker jag att det kommer kanske att bli en dubbelt så underbar jul nästa år!

Ja några rader från mig igen nu är det tvätta som gäller och fixa lite inför julen, även om jag troligtvis kommer att vara här hemma ensam... men jag tänker alltid... det finns de som har det värre!!!

Ha de så gott och var rädd om dig!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar