fredag 18 december 2020

Nobelpriset, corona och barnbarn!!


 

Sådär ja.. nu kommer ett lite inlägg igen! ja det är inte så mycket som har hänt den senaste tiden, därav inte nåt inlägg!! Ja  det är ju lite trist som det är nu med coronan, och inget speciellt händer om dagarna. Jag blir helt förtvivlad när jag hör och ser hur smittan hela tiden ökar, och att några, inte alla, inte bryr sig om att följa de råd som vi alla bör följa.

Nu har smittan ökat så otroligt här där jag bor, så jag har faktiskt beställt mat den sista veckan, vill inte vara ute i affärerna länger. 

Det som jag blir glad av är mina barn och barnbarn som ringer och facetimar med mig, Den som är mest aktiv är faktiskt Noah som ringer mig väldigt ofta. 

I går ringde han om säger helt spontant " farmor .. jag älskar dig" och vad glad jag blev,,, han fortsätter,,,, " jag älskar dig så mycket så jag kan snurra dig runt Vintergatan, och bara se din glädje",,,, ja va säger man.... ??? Denna kille som inte ens fyllt 11 år och har såna tankar och känslor så man blir inte klok på honom...

Han försöker göra min dag, och försöker även komma med förslag hur vi ska kunna fira julafton tillsammans.... men i år går det ju inte ...

Denna kloka kille som har så otroligt mycket tankar och kärlek inom sig... och som , till råge på allt ... Vann Nobelpriset !!! Han fick priset Fredspriset, för bästa vän i skolan!! 

Ja gissa om farmor var stolt... !!! Ja jag älskar alla mina underbara barnbarn och ser bara fram emot att få träffa dom och kramas och pussas lite... men det tar väl lite tid innan dess!! Så vi får träffas utomhus även om det är kallt... och se fram emot ett bättre år 2021!!!


Ha nu en fin advent.. så hörs vi !! Och du... var rädd om dig!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar