söndag 13 september 2020

Tillbaka till verkligheten igen!


 


Hej igen!! Ja nu har jag varit hemma i ett par veckor igen, och allt har börjat falla in i samma mönster som tidigare. Träffar vänner ibland, och då utomhus, men nu har ju hösten börjat komma och då blir det lite förändringar. 

Noah ringde mig i veckan och sa... " Farmor, kan jag komma och äta kladdkaka hos dig, ja förstås utomhus.... jag väntar på bussen till Norberg"... ha ha ha... ja självklart så satt vi här ute och åt kladdkaka... så glad att han ville komma hit.. om det var för mig eller kladdkakan.. det vet jag inte ha h a ha... men han sa i alla fall " Älskar dig Farmor" .. innan han klev på bussen!!!! ha  ha


Längtar efter att få jobba, men avhåller mig just nu då man är väldigt "nära" sina elever både psykiskt och fysiskt. Men ser fram emot när det blir nån form av avmattning av viruset så man kan komma tillbaka!!

Är så glad då jag från flera stycken på jobbet längtar efter att jag ska börja arbeta igen.... är tacksam för dessa fina kolleger!!

Annars så rullar det på som vanligt, det jag "unnar" mig är att jag alltid "bjuder" mig själv, frukost på sängen!! Sen ligger jag där och njuter av att inte stressa för något, kan ju ligga kvar hela dagen om jag vill ha ha ha ha...

Nej egentligen är det ganska trist, men jag är i alla fall tacksam då jag vet att det finns dom har har det mycket tråkigare än jag har det... 

Jag pratar Facetime med vänner och släkt om dagarna, hälsar på kompisar osv... det finns dom som inte har någon... så därför är det så viktigt att vara tacksam... trots allt!!!

Ha nu en fin vecka framöver.. och var rädd om dig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar