fredag 25 september 2020

När blir det som "vanligt" igen då.....


 Hej, ja nu är jag här igen!!! Veckorna går fort... som jag alltid säger.. ! Och hösten börjar infinna sig. Ja nu har det varit fint i några dagar, och jag tar mina vanliga promenade, ja förutom då det regnar småspik förstås, då håller jag mig inne!

Ja va gör jag om dagarna....?? ja som vanligt, träffar några vänner och fikar, äter lunch osv. men ingenting är sig likt sen tidigare! Jag längtar efter att få jobba... ja det låter ju inte klokt som den pensionär jag är.. men det är faktiskt sant!

Du undrar kanske varför jag lägger upp den här bilden från Beverly Hills...?? Jo du förstår att jag längtar så tillbaka till denna underbart fantastiska resa som jag gjorde med killarna för snart ett år sedan. Vill ju inte tänka tillbaka på 30 september då jag var på väg ner till Orust för att fira mågen som skulle fylla år och fick njursten på vägen när och var tvungen in o operera bort stenjäkeln....och då trodde jag att resan inte skulle bli av.. men tack o lov...

Men tillbaka till slutet av oktober, då vi resta till Los Angeles och jag fick två veckor av den underbaraste tiden jag nånsin haft.. då det gäller upplevelser (förutom då jag fick mina barn förstås!)

Har än idag svårt att smälta allt jag fick uppleva "over there" av underbara platser, kärlek och allt annat som gjorde resan till en upplevelse!! Ja jag längtar såå efter att få komma dit igen, Nu är det ju förstås svårt i Coronatider men sen så..... 

Ja det här är ju underbara minnen som jag för alltid kommer att bevara i mitt hjärta och hoppas snart att jag är där igen. 

Nu är det vardagen och hösten här i Sverige som väntar och vi alla för göra det bästa vi kan av det som är just nu.... och som jag alltid brukar säga... jag har det bra jag.. det finns alltid de som har det värre!!

Sköt om dig nu och var rädd om dig så hörs vi igen!!!

2 kommentarer:

  1. Även jag längtar efter att kunna åka till USA igen och då är det Dallas som hägrar för mig. Eller så går det klart lika bra att sonen med familj kommer hit, men det lär nog dröja. Det är snart 3 år sen vi sågs "på riktigt". Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh vilken förfärligt lång tid att inte kunna träffas på! Tur att det finns facetime för jag antar att ni har använt er av det! Ja få se när det blir nån ände på detta... börjar bli drygt nu!! Sköt om dig och stor Kram

      Radera