onsdag 19 augusti 2020

Nu är jag här... i Paradiset!!!!

 


Nu är jag här .. i Paradiset!! Ja jag har varit här sedan i fredags, hela tiden vackert väder, solen har lyst från en helt blå himmel!  Idag, onsdag är det lite moln på himlen, men det är bara skönt!! 

Ja jag är här och njuter av livet, men jag "arbetar" också... ha ha... Ja jag hjälper sonen att fixa lite saker som ska göras, tycker bara det är så roligt att kunna hjälpa till!! Du vet, jag kan inte bara sitta still!! 

Igår så klippte jag gräsmattan,.. jorå... 1000 kvm ungefär, och jäklar va fint det blev! Ja sonen är gräsallergiker så  jag är glad att jag är här och kan hjälpa till. Och sen så har jag målat... ja jag gillar att måla också, lite väggar och några lådor i köket!!!

Men vi har haft så trevligt med vänner till sonen, blev bjudna på världens godaste mat och tillhörande vin i helgen, vännerna bor och restaurerar en gammal skola med en underbart vacker tomt till. och där satt vi ute och åt när kvällen var så vacker!! 

Ja som jag kanske inte berättat så är sonens make just nu i Los Angeles och jobbar, hans jobb, som han hade innan han flyttade hit, ville ha tillbaka honom ett litet tag för att göra lite jobb så han drog iväg i juli och jobbar nu ett tag där!! Så nu har jag sonen,.. alldeles för mig själv.. nej skojar ju bara!!!!!


Ja så nu vet du hur jag har det här för tillfället här i Paradiset! Och fotot ovan är från sonens vackra växthus!! Där växer vindruvorna i stora klasar.... 

Må nu så gott och var rädd om dig så hörs vi !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar