torsdag 8 november 2018

Brottarfredag!!!!!



Vilket väder vi har.... skönt i luften men vilken dimma!!!!! Men ser ju knappast vägen framför sig när man kör i mörkret!!! Själv tycker jag i alla fall det är skönt att det inte är snö och halt när jag åker till jobbet!!

I fredags var jag och tände ljus i Minneslunden det blir alltid tungt i hjärtat när man kommer dit och tänker på sina nära och kära som lämnat denna världen.
Därför är det så viktigt tycker jag att försöka njuta så mycket som möjligt av livet medans det pågår!!!Att ta vara på alla tillfällen av glädje som man kan. Jag träffade för några veckor sedan en man som sa så här" Jag tänker sluta jobba nu, min fru är hemma och tycker det är tråkigt att vara ensam, vi tänker njuta av livet vi har kvar så mycket vi kan. Jag vill inte vara en gammal man som sitter på en rollator utanför ICA med en tjock plånbok, och inte har unnat mig att leva"!!!!! Det tycker jag var bland det klokaste någon sagt!!! Så njut av allt du kan medans du lever... du vet ju inte hur länge!!!!!

Sen var det ju brottning i hallen och vi i NBK var ju de som anordnade den!!! Sen var vi ju förstås ansvariga för kiosken, och där stod vi några stycken och två av mina barnbarn. Så roligt det är , man träffar så många trevliga människor !!!!
Nu är det snart helg igen och ikväll kommer en vän till mig hit, vi ska faktiskt dricka årets första glögg, äta gott och dricka lite vin.... för i morrn så blir det inget sånt då jag ska upp tidigt och jobba på lördagen.

Så nu önskar jag dig en fin helg.. och du... njut av livet!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar