söndag 19 augusti 2018

Full fart.......



Nu så har jag kommit in i "normala gängor" igen!! !Jobbat två skift i veckan som gått, varit och handlat till Brottarlägret som var i helgen.

Igår kom jag hem från Leksand då jag varit på begravning av en mycket god f.d. arbetskamrat. Vi var 7 st "gamla" arbetskamrater till henne som gick på begravningen och jag tror nog att hon log däruppe i sin himmel när hon såg oss alla. Så tragiskt då en fantastisk underbar människa har lämnat oss.

Sen var jag med och skrubbade, kokade och skalade 200 potatisar. Hillevi, också en av de "gamla" arbetskamraterna har tillsammans med sin mor och bror en fäbod i Leksand där de har Sillkvällar varje sommar. Dessa är slut nu men de är varje lördag med på Bondens marknad där de serverar hembakat bröd, glödstekt sill, och smörgåsar. Där skulle potatisen vara med.......

Men nu så är jag hemma igen och idag har jag varit hos äldstesonen och hans flickvän och städat i hans källare!! Så mycket att göra men så härligt när det blir ordning och reda, och han är naturligtvis så tacksam över hjälpen.

I morgon åker jag till Västerås där jag skall bli intervjuad ang. att jag ska bli kontaktperson till en kille som tidigare bodde på ett HVB hem som jag jobbade på....
Ja som du ser så har jag lite på G, men jag tycker det är roligt och skulle aldrig kunna sitta här hemma och rulla tummarna på dagarna... då skulle jag nog bli galen!!

Ha nu en fin vecka så hörs vi av!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar