tisdag 21 februari 2017

Kalas, kalas och Superskaparna!!!!!



Så har det gått en vecka drygt igen... ja det är fullt skubb att vara pensionär och gilla att jobba och vara i farten!!!!
Förra måndagen började med att jag följde med äldsta barnbarnet Julia till sjukhuset då hon skulle operera sitt nageltrång,.för 7:e gången... stackars jänta, men alla barnbarnen har tyvärr fått dessa "gener" från både mamma och pappa, hoppas nu bara det blir bra så hon slipper operation i fortsättningen..
I helgen har jag varit till Uppsala och grattat en f.d. svägerska, Bijan, som fyllde jämna år. Så himla roligt att träffa familjen och sönerna med sina respektive, det var några år sedan....

Sen hem igen i full fart för att i förväg fira Julia som fyller 18 år den 23/2... stora tjejen, kan inte fatta att denna tjej nyss har varit en liten flicka med runda goa kinder.... men tiden går fort.....

Igår jobbade jag mitt första skift på tre dagar på HVB hemmet, skall jobba 3 och vara ledig 5 dagar... det låter ju jättebra !! Få se hur länge jag kommer att stanna kvar där, har ju fått ett nytt jobberbjudande också som jag ska kolla på om ett par veckor!!

Det "värsta" ikväll, när jag jobbar till kl. 23.00 är ju att jag inte får kolla på första avsnittet av Superskaparna på 7:an kl. 21.00 .... då ska ju min mellanson Henrick på bilden ovan, vara med och tävla... Ja han är ju en kille med många järn i elden.. och nu håller jag tummar och tår för honom när det gäller!!!!
Nu är det dax att ställa iordning för arbetspasset som börjar kl. 15.00 så får jag väl kolla på TV4 play sen då.....  ha de så gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar