lördag 21 maj 2016

Hemma igen.. och födelsedagskalas!!



Så där ja... nu är jag hemma igen från en härlig semestervecka i Platanias på Kreta. Som jag tidigare berättade så åkte jag med min vän och vi har haft en härlig vecka.
Härlig mat, gott vin och Ozo, Calamaris, Mossaka och annat grekiskt som man bara måste smaka när man är där.
När vi kom dit på natten till lördagen så regnade det och det fortsatte sen i två dagar.... men vi har dock haft några dagar med sol från en underbart blå  himmel.
Lite shoppa blev det förstås också, det måste man ju när man är där...
Fint hotell och trevliga människor har vi träffat och jag tycker grekerna är helt underbara! Lite försening när vi skulle flyga hem men va gör väl det!?

Kom hem till Avesta idag och det blev att åka vidare till Norberg då yngstesonen fyller 35 år idag! Som vanligt hela släkten där... ja förutom Henrick då som är i Los Angeles och ska cykla 90 mil, mellan San Fransisco och Los Angeles,  för Aidsforskningen mellan 5-11 juni. Han håller på för fullt att samla in pengar till detta och snart uppe i sina 30.000 svenska kronor!! Otroligt fint att göra detta tillsammans med ca 2000 andra cyklister.

Nu är det bara till att plocka ur resväskan, tvätta och sen blir det att inta sängen ... jag har bara sovit 2 timmar sedan i fredags så du kan ju förstå att jag är trött!!!
Ha en trevlig helg nu... det ska jag ha.. för i morrn ska jag åka och titta på ett av barnbarnen som skall spela teater!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar