måndag 23 februari 2015

Grattis Älskade Julia på födelsedagen



Hipp hipp hurra för dig i dag mitt älskade största barnbarn Julia som fyller 16 år. Du, mitt första och största barnbarn... hur lycklig jag blev när din mamma och pappa berättade att jag skulle bli farmor för första gången!! Min lycka hade inga gränser och jag klämde och kände på din mammas mage stup i ett.... förstår inte hur hon stod ut!!!??? Så en dag den 23 februari så kom samtalet från Falu BB, din pappa ringde då klockan var strax över 21 på kvällen och berättade att du var född....mitt älskade första barnbarn.! Sån tur han ringde för jag hade precis gjort gångar på golvet mellan kök och vardagsrum, och ringt till grannen för att höra efter om han hade lite whisky som jag kunde låna, för att lugna mina nerver en stund.
Dagen efter så var din mormor o jag in på BB för att se på vårt första barnbarn, o jäklar va söt du var!! Stora bulliga kinder, en grop i hakan, du var mest lik din mamma och mer och mer lik henne blir du ju äldre du blir.
Nu har det gått 16 år sedan den dagen du är fortfarande världens goaste, och när du så stor du är, ibland sover hos farmor då känner min lycka inga gränser! Tänk när jag får vakna bredvid dig .... 
Till helgen som kommer då ska du firas med dunder och brak... men till dess så önskar jag dig en bra födelsedag..och om du inte visste det .... så älskar jag dig stjärnstopp!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar