söndag 14 september 2014

40 årskalas!



I fredags var Noah här då föräldrarna jobbade. När han kom kl. 8.30 var han såååååå hungrig, det blev choklad och knäckebrödsmacka, som han säger.... det gick en stund och efter det så var han hungrig igen....
Jag sa att vi måste vänta en stund till storasyster Elin kom från skolan då skulle vi laga lunch, och ok då , han kunde vänta. Elin kom och det blev pasta och kyckling, pasta som han vägrade äta då jag lagade det hemma hos honom för nån vecka sedan. Men idag så tyckte han att det var jättegott, när jag sen frågade varför han inte gillar pasta när han är hemma så kom svaret "jo mamma kan inte laga sån här mat hemma...".. ha ha

Efter att Elin kommit hit så var det bus och han började hoppa i min säng, och efter flera tillsägelser så var jag tvungen att ryta i  ordentligt... då tittade han på mig, lade huvudet på sne och log, sen kom repliken" Så söt du är!"... ja va säger man då???

Igår var det kalas för våran 40 åring sonhustru Alexandra. En trevlig eftermiddag/kväll med nästan hela släkten där. Ja inte Robert som jobbade, och älskade Nelly som opererade sina halsmandlar i måndags, hon har svårt att äta och skall inte var i folksamlingar första veckan efter operationen. Sen var det förståss Henrick som fattades. Men men det är svårt att  få ihop alla när vi bor på olika håll och jobbar olika tider. Men det blev ett trevligt kalas i alla fall med god mat och trevligt sällskap.
Idag har jag varit på en promenad i det vackra vädret och nu är det bara att inta soffan för att se valets utgång.... spännande tycker jag men tråkigt att alla kastar skit på varandra. Ha en fin vecka!!!!

2 kommentarer:

  1. De är för härliga! Inte kan man vara irriterad på dem nån längre stund. Kram

    SvaraRadera
  2. ha ha.. nej du Gunnel.... man blir bara full i skratt, men det får man ju inte visa!!! Härliga är dom i alla fall!!! kram

    SvaraRadera