lördag 14 juni 2014

Grattis älskade Nova!




Idag fyller du 7 år, mitt näst yngsta barnbarn. Du min härliga tjej med så mycket bus i blicken.  Du som under åren har kallat dig för bl.a. Nova Jordgubbe, och då jag tyckte att du inte var lik varken din mamma eller pappa då du var riktigt liten så brukade jag skoja med dig om att man hittat dig under en sten, och att du var en trollunge, men det var något som du inte gillade.....Du som älskar Barbiedockor, ja ialla fall då du var mindre. Sen har det vara Hallo Kitty som gällt.

En go tjej är du, kramar din storasyster Nelly mycket och säger att du älskar henne.  När du var mindre så hade jag den stora äran att få vara med i klubben för "goshålen"..... ja de var ju några armhålor som du ville sticka din lilla hand i då du var trött eller ledsen. Det var mammas, mormors och farmors...som sagt, vilken ära att få tillhöra den klubben.

Idag när du fyller 7 år och är i Stockholm med familjen för att se på One Direction så har ni ju även varit på Gröna lund, ja jag såg korten där ifrån när du åkte karusell, och rädd såg du då inte ut, du är ju den som vill testa det mesta, i alla fall när det gäller karusellåkning. När vi var på marknaden i Norberg för ett tag sen så åkte du karusell så du var alldeles snurrig efteråt....
Eftersom ni idag på födelsedagen är borta, så firade jag dig i torsdags, blev bjuden på finmiddag efter jobbet och fick överlämna presenten.
Nu hoppas jag du får världens bästa födelsedag och som du vet, älskade unge....... jag älskar dig stjärnstopp!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar