söndag 5 januari 2014

Barnbarn o goda vänner!



God fortsättning på det nya året ! Idag är det trettondagsafton och jag är ledig i hela två dagar till!
I fredags hämtade jag Elin och Noah som skulle sova natt här hos farmor. Något vi har pratat om länge men som inte blivit av.
Nova ringde och berättade att familjen var i Borlänge och skulle komma hit sen för att äta, ja va roligt.
När de kom så försvann, som vanligt, Nelly och Elin till sitt, hittar dom ibland uppe i trappen som leder till vinden, där får dom vara ifred för "småsyskonen"...
När kvällen kom så klädde vi av oss, för att sitta o mysa i soffan. Både Elin o jag trodde Noah skulle somna framför TV:n, men icke sa Nicke... han skulle förståss sjunga till all reklam som visas, kan faktiskt varenda ord och sång...
Till slut kom vi då äntligen i säng, men då var klockan redan 23.30....och plötsligt hörs en mörk stilla röst.... "Det är jag som är tiden".... det var Noah som härmade AMF pensions reklam!!!!
Elins blodsocker hoppade lite fram o tillbaka under natten, och jag kollade henne varje timme!!! Gissa om jag var trött när Noah vaknade kl. 7.30!? Men va sjutton gjorde det när man får ha två underbara ungar intill sig i sängen.....
Ikväll blir det en riktigt lugn kväll framför TV:n.... igår kom min fina vän Unni hit med hemlagad mat och en flaska skumpa.... idag blev jag bjuden av en annan vän på lutfisk....
Ja va säger man...?? Underbara barn o barnbarn, underbara vänner....kan livet vara bättre!! Trevlig helg på dig!


2 kommentarer:

  1. Man känner sig onekligen lite trött efter barnbarnsbesök, men jag skulle inte vilja vara utan dem för alla pengar i världen. Vila kan jag göra när de åkt hem. Kram

    SvaraRadera
  2. ja visst är det så Gunnel!! Trött blir man men ack så roligt!! Som du säger, vila kan man göra senare!! kram tillbaka

    SvaraRadera