torsdag 15 augusti 2013

Barnbarn och giftemål!!!!!!!!

Ja nu är det "helg" igen för mig! Det är torsdag och jag är ledig i 3 hela dagar!! Imorgon så blir det service av min lilla "älskling".....min röda lilla Skoda, sen ett besök hos min goda vän Unni som är frisör...jag börjar se ut som en riktig hårdrockare i huvudet...så det är dax för en riktig klippning!
 I går var jag barnvakt på jobbet, Robert skulle till Borlänge och köpa en ny bas, och Nelly och Nova tyckte det var tråkigt att vara med så dom kom till mig på jobbet istället. Jag rusade iväg till affären och köpte lite mellis och godis förståss så dom små älsklingarna skulle få mysa till det lite.
Dom tyckte det var roligt att måla på min tavla, som jag i vanliga fall använder för mina patienter......och när jag efter ett tag kikade på tavlan hade dom ritat en hel historia!!!!

Du vet ju att Nelly och Nova är trötta på att farmor inte har någon "kille"...... jag har förklarat att "man måste inte bo tillsammans med någon för att ha en kille...." men dom tycker jag ska gifta mig..som mormor har gjort..på "gamla" dag!!!!! Men nej tack....jag mår så bra ändå......

Teckningen dom gjort härovan visar hur jag... Farmor... står där vi kyrkan och har mannen min (så liten???) bredvid mig, släkten alla 9 är med..och jag har gift mig igen!!!!!! ha ha ha.....
gissa om mina kolleger tyckte det var roligt!!???? Dessa underbara barnbarn! Så fantastiska dom är och vilka känslor och tankar dom har...!!!!
Nu tänker jag ju inte gifta om mig...men kanske finns där en "kille med hjärtkalsonger" som Nelly absolut tycker att min "nya kille" ska ha......ha ha ha
Ikväll njuter jag av min kväll i soffan ........nu har jag helg!! Trevlig helg till dig också!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar