söndag 12 maj 2013

Härliga söndag!



Vilken underbar helg jag haft! Ledig på torsdagen då jag och en kollega tog en tripp till Åland över dagen. Kan verkligen rekommenderas! God mat och fint väder, kunde ju inte bli bättre än så!

Idag har jag varit en sväng till Åhlberg/Erikssons på Parkgatan för att ränsa lite häck....ja jag är nog tokig jag, som älskar att rensa ogräs!! Men till hjälp hade jag ju Noah, som körde sin skottkärra igen, och pratade och pratade så jag fick skavsår i öronen....!
Han är tydligen lika "rädd" för maskar som jag är, tycker dom är otäcka, så så fort det kom en mask upp ur jorden, så var jag tvungen att ta spaden och "skicka iväg honom till mamma och pappa"! Sen kom Noah på att det fanns en farmor mask också, och "hon heter precis som du farmor, Eva"!!

Nu har björken slagit ut framför min balkong, och nu är det stora fina gröna blad som täcker alla grenarna, ser nu fram emot en underbar sommar tillsammans med mina barn o barnbarn och alla mina fina härliga vänner, både nya som gamla!! Ha en trevlig vecka!

1 kommentar:

  1. Jag vill väl inte säga att du är tokig som gillar att rensa ogräs....men kanske lite annorlunda. Visste inte att det fanns farmormaskar. Man lär sig mycket av barn. Kram

    SvaraRadera