måndag 18 februari 2013

Seminarium och fisksoppa!




Ja det blev en vända till Norberg i söndags, och Engelbrektsloppet!! Kallt som sjutton men vi gick hem till sonen och sonhustrun och där fick jag mig en omgång av Wii med Nelly. Hon vann så klart, och jag blev svettig!!!
Veckan som gick var jag i Uppsala på seminarium om Kvinnovåld. Ingen kan nog förstå hur förskräckligt det är om man inte varit med om detta. Vi kvinnor är verkligen oskyddade då det gäller detta! Hur som helst så hade jag en riktigt fin vecka med bara två jobbardagar!!!!!!

Helgen har varit en vilohelg, i alla fall för en farmor med 5 barnbarn som hela tiden pockar på uppmärksamhet och är med i olika former av idrott!!! Självklart så måste ju farmor vara med och heja på de små liven. Den här helgen var det lugnt, men nästa helg är det Nelly som spelar innebandy och då måste jag ju vara me, och jag ger mig sjutton på att Elin spelar handboll också..eller Julia fotboll!!!!! Så då är den helgen follbokad!! Men vad gör det när jag tycker det är så roligt att vara med o titta på de små liven...ja små och små...Julia har växt om oss alla nu, en långbent underbart vacker tjej som fyller 14 år nu i februari!

Idag hämtade jag Elin och Noah då Patrick skulle vara med på fotbollsträningen med Julia. Hämtade upp dom vid fotbollsplanen och åkte hem och gjorde fisksoppa. Både Noah och Elin tyckte soppan var jättegod, och efter andra skålen så utbrast Noah..." Det här var en god farmorssoppa det"!!!! Ja kan man få en bättre komplimang!!! Ha en trevlig vecka.!!

1 kommentar:

  1. Härligt med barnbarnsberöm. Man vill så gärna vara med och kolla in allt de gör, och så spännande det är när det match. Ha det bra.

    SvaraRadera