söndag 9 december 2012

Andra huset klart...check!!!


Igår var det dax att fixa det andra pepparkakshuset för året. När vi öppnade paketet, (ja jag bakar inte själv inte.....) var det så trasigt så det gick inte att limma ihop, det var bara att åka till affären o köpa ett nytt, till ungarnas förtjusning.
Lilla Noah är ju så stor nu så han kunde vara med o fixa, och "limma" som han kallade det,  när han satte 3 Nonstop ovanpå varandra.

När allt var klart så blev det mys i soffan, jag skulle vara barnvakt då sonen jobbade, och sonhustrun skulle ut o äta julbord med jobbet. Elin brukar vara kvällstrött, men ikväll var hon vaken fram till mamma kom hem, "det är så mysigt här i soffan" , sa hon,  trots att ögonen höll på trilla ihop på henne.. stackars Julia håller på bli ordentligt förkyld och hade ont i örat.

Nu hoppas jag bara att vi alla är friska nästa lördag då vi ska ha "lilla julafton" här hos mig.....Nelly och Nova var också krassliga då jag var där i fredags. Men , som min mamma alltid sa,,,,,,"Om Gud vill och tömmarna håller"..så är vi på benen allesammans!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar