fredag 10 augusti 2012

Prideparaden



Det har varit lite dåligt med inlägg sista tiden...men här kommer en rapport från den underbara Prideparaden.


Lite strul blev det när vi kom fram till Stockholm, jag fick för mig att att vi skulle börja "marschen" vid Zinkens damm, så i ilande fart tog vi tunnelbanan dit, för att få lov att åka tillbaka igen, det var där vi skulle avsluta paraden!!! Ja vi fick i alla fall träna oss på att åka tunnelbana i storstan, Bettan o jag!


En helt underbar upplevelse, precis som för 4 år sedan. Alla dessa olika människor, denna glädje och denna kärlek, den tror jag inte du hittar någon annanstans!!!! Självklart så gick vi med "Stolta föräldrar" detta året som tidigare. Och jag ryser, och jag fryser när jag tänker på alla människor runt vägen som skrek av förtjusning då vi kom.... ja nog är det uppskattat alltid, att föräldrar ställer upp och är stolta över sin barn, oavsett läggning och utseende!!! Ja, jag var stolt som en tupp, (snarare en hönsmamma kanske!) där jag gick i paraden, så stolt över min son och min f.d. styvdotter och även över alla deras vänner! Kvällen avslutade vi i parken tillsammans med andra trevliga människor!!! Sonen min har lovat att nästa år ska han gå som "stolt son till en stolt förälder" .....ser verkligen fram emot det!!! Ha en trevlig helg!!

1 kommentar:

  1. Hej! Jag kikade in som hastigast hos Polargevinnan och då hittade jag din blogg. Du som jag skriver mycket om barn och barnbarn och det är ett outtömligt ämne. Tittar in igen nån gång. Hälsningar Gunnel

    SvaraRadera